Suda Yürümek

Uzun zamandır memnun olmadığım özelliklerimi değiştirmek için çabalıyordum, kendimi geliştirip kendimi olabileceğim en iyi kişiye dönüştürebilme yönünde çalışıyordum. Evlere kapandığımız bu dönemde başlarda kendi kendime kalmaktan korkmuşken zaman geçtikçe kendi kendime kalabilmenin bir nimet olduğunu anlamaya başlamıştım. 

Kendimde değiştirmeye çalıştığım en önemli özelliğim, sürekli olumsuz düşüncelere sahip olmam ve kendimi hep gelecekte var etmeye çalışmamdı. Anı asla yaşamıyordum, yaşadığım güzel anlarda bile hep gelecekte ne yapacağımı planlıyordum. Buna ilişkin çokça araştırma yaptım, videolar izledim, kitaplar okudum. Bu sürenin sonunda, hiçbir zaman ¨an¨da yaşamadığıma, ¨an¨ın değerini hiçbir zaman bilemediğime, hayatta yaşadığım en güzel anlarda bile o ¨an¨ı değil de, o ¨an¨ın gelecekte getireceği güzelliklere odaklandığıma kanaat getirdim. Bunun farkındalığına vardığım ¨an¨, abartmıyorum hayatım değişti. Yaptığım en küçük şeylerden bile zevk almaya başladım. ¨An¨ o kadar değerliymiş ki... Çocuğunuzun doğduğu anı, sevdiğiniz kişiyle ilk öpüştüğünüz anı, okulunuzu bitirip kepinizi attığınız anı, ya da en mutlu olduğunuz anları düşünün. Her daim ¨an¨da kalabildiğinizde, o en mutlu olduğunuz anlarda olduğunuz mutluluğu yaşamaya başlıyorsunuz. 

Bunu fark ettiğim gün adeta bir kuş gibiydim, aynaya baktığımda karşımda gördüğüm kişi dünyanın en güzel insanıydı. Sevdiğim kişi bana bakıp sana ne oldu, çok güzelleştin diyordu. O günün ardından hayatımda mucizeler oluşmaya başladı. Farkındalığa ulaştığım günün gecesi bir rüya gördüm. Rüyamı aşağıda olduğu gibi, tüm çıplaklığıyla, tüm hislerimle, gördüklerimle anlatıyorum:

İçimde kalbimi sıkıştıran bir sıkıntı var. 

Ardından bir anda kendimi bir bahçenin içerisinde buluyorum, amazon ormanları gibi ağaçlarla çevrili bir bahçe. Ağaçların yoğunluğundan gökyüzünün maviliği görünmüyor, ancak minik bir aralıktan güneşin ışığı içeriyi hafifçe aydınlatıyor. Havada bunaltıcı derecede olmayan bir oksijen mevcut. Nefes aldıkça bitkilerin kokusu insanın içine doluyor. Yeşil rengini sadece görmediğimi anlıyorum, yeşil renginin her tonunu içime çektiğimi, her nefesimle yeşilin ciğerlerime dolduğunu hissediyorum. Yürüyorum.

Önümde iki kişi daha yürüyor. Masmavi bir göle geliyoruz. Karanlık bir mavi bu, içi görünmüyor. Bir yandan insanı ürkütüyor ama bir yandan da ciğerlerimize çektiğimiz yeşil rengini maviye dönüştüren kokusu insanı içine girmeye itiyor. Önümde yürüyen kişiler göle doğru adımlarını hızlandırıyor. Tam içine atlayacaklarını sanarken suyun üstünde dümdüz ilerlemeye, yürümeye başlıyorlar. Gözlerime inanamıyorum. Kafamdaki ses ilerle, sen de yürüyeceksin diyor. Korkuyorum, ben suyun üstünde yürüyemem diyorum. Kafamdaki o ses bu sefer, gözlerini kapat hiçbir şey düşünme ve suya doğru ilerle, sende de bu güç var, yapacağına inan diyor. O an o sesi dinliyorum, ona inanıyorum ve gözlerimi kapayıp suya doğru emin adımlarla ilerliyorum. Suyun üstüne geldiğimde gerçekten de yürüyebildiğimi fark ettiğim an içimde bir ışık yandığını hissediyorum. Aydınlanıyorum, içimdeki bu potansiyeli, suda yürüyebildiğimi daha önce nasıl fark edemediğime inanamıyorum. Bunu yapmak için doğduğumu, bunun için var olduğumu o an anlıyorum. Dünyaya geldiğim andan beri o anı beklediğimi, o an anlıyorum. 

Kalbimi sıkıştıran, hayatım boyunca kalbimde hep var olmuş o sıkıntı o an çıkıp gidiyor. Görevini tamamlamış gibi adeta, onu oradan söküp çıkarabilmiş olmamı takdir ediyor. Vücudumdan çıkıp gittiğini gözlerimle görüyorum, gökyüzüne doğru yavaşça yükseliyor ve beni sonunda kendi özümle bırakıyor. 

Sabah uyandığımda ben artık başkasıydım. Bu başkası benim tam da kendimdi. Derinliklere saklanan ruhum artık ortaya çıkmıştı. Beni esir alan düşüncelerimi dizgine getirmek için bana yardım etmeye gelmişti. Düşünceler tamamen bitti mi? Tabi ki hayır, ama ruhum artık o düşünceler geldiğinde onlarla savaşmak için elinden gelen tüm mücadeleyi verip bu savaşı kazanıyor.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pembe Çiçekli Kaktüs Olmak İsteyen Balık

Anksiyete Bozukluğu İyileşir Mi?

Portakal Çiçekleri